دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۱۴۰
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: انتظار می‌رود که مردم برای پیشگیری از کرونا همه دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع)، اظهار داشت: با وجود محدودیت‌هایی که خلفا برای این امام ایجاد کرده بودند، ایشان به مسئولیت الهی خود که ترویج دین و نشر احکام الهی و مبارزه با بدعت‌ها و گروه‌های انحرافی بود، عمل کردند.

امام جمعه دیر بیان کرد: امام هادی (ع) علاوه بر تربیت شاگردان برجسته با ایجاد شبکه وکالت و نمایندگی در سراسر مناطق اسلامی توانست با شیعیان خود در ارتباط باشد.

وی افزود: در موقعیتی که روی بحث امامت حساسیت بود، امام زیارت غدیریه امیرالمومنین (ع) را مطرح و در زیارت جامعه کبیره جایگاه والای امامت و امامان را بیان می‌کند.

امام جمعه دیر گفت: در شرایطی که دشمن مانع زیارت مردم از قبر امام حسین (ع) می‌شد، این امام بزرگوار برخلاف خلفای حاکم مردم را به این کار تشویق می‌کردند.

وی با اشاره به شدت گرفتن بیماری کرونا خواستار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شد و تاکید کرد: در خصوص تعطیلی نمازجمعه تا الان چیزی به ما اعلام نشده است، اما اگر بحث تعطیلی نمازجمعه باشد ما هم مثل گذشته عمل خواهیم کرد و سلامت و حفظ جان مردم بر همه ما لازم است.

حسینی افزود: در اجتماعاتی که فاصله گذاری نیست، شرکت نکنید یا اگر حضور پیدا می‌کنید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید.

وی با تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی، گفت: ایشان از استوانه‌های حوزه علمیه قم، برجستگان علمی و عملی و جز پیشگامان مبارزه با رژیم طاغوت بود و بعد از پیروزی انقلاب هم امین و مورد اعتماد حضرت امام و مدافع نظام اسلامی بود و در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان بسیار تأثیرگذار بود.

لزوم مقابله با سرقت‌ها

خطیب جمعه دیر با تسلیت درگذشت پدر شهید سماچی، خاطرنشان کرد: پدران و مادران شهدا واقعاً سرمایه‌های ما و مایه خیر و برکت برای جامعه ما هستند و باید همواره قدردان آنها باشیم.

وی با تسلیت شهادت یکی از حافظان امنیت جامعه در استان فارس توسط اراذل و اوباش، افزود: امیدواریم با کسانی که با حافظان امنیت برخورد می‌کنند، برخورد شود البته عادلانه و بر اساس قانون باشد.

امام جمعه دیر با تشکر از نیروی انتظامی شهرستان دیر، ابراز کرد: اخیراً مردم تماس‌هایی با ما می‌گیرند و از سرقت‌هایی که از منازل و امام زاده‌ها صورت گرفته ابراز نگرانی کرده‌اند که باید تلاش شود این افراد زودتر دستگیر شوند.

وی با تبریک روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: روز ۱۹ بهمن ۵۷ نقطه عطفی در تاریخ ارتش جمهوری اسلامی است که جمعی از همافران خدمت امام رسیدند و با امام و انقلاب اعلام همبستگی کردند و این اقدام مایه امیدواری انقلابیون و ضربه سنگینی بر رژیم طاغوت بود و بعد از انقلاب نیز حماسه‌های زیادی آفریدند.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر و روز ۲۲ بهمن، تاکید کرد: باید از روز ۲۲ بهمن درس بگیریم که اگر ملتی مؤمن و متوکل به خدا و روحیه فداکاری و ایثارگری داشته باشد و متحد باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر او قد علم کند.

حسینی اضافه کرد: ملت ایران با دست خالی و شعار تکبیر و ایثارگری و وحدت کلمه و اطاعت از امام و فرامین او در برابر یک رژیم تا بن دندان مسلح و مورد حمایت اجانب به پیروزی رسید.

۲۲ بهمن روز شکرگزاری است

وی ۲۲ بهمن را روز شکرگزاری دانست و ادامه داد: رژیم طاغوت فاسد و با احکام اسلام مخالفت می‌کرد و ارزش‌های اسلامی را به سخره گرفته بود و عالمان دین را زندانی و این ملت را مقابل اجانب تحقیر می‌کرد، بنابراین قدردان انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی باشیم.

امام جمعه دیر اظهار کرد: دشمنان، ضدانقلاب و منافقین و سلطنت طلب‌ها همیشه یاوه گویی و دستاوردهای انقلاب را زیر سوال می‌برند اما باید تأسف خورد که در آستانه ایام الله دهه فجر دو تشکل روحانی که خود را خط امامی هم می‌دانند، مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین که سال‌ها در این مملکت در پست‌های کلیدی نظام بودند، بیانیه‌ای مفصل صادر و همان اراجیف و حرف‌های سلطنت طلب‌ها را تکرار کردند که اگر جمهوری اسلامی هم نبود آیا این کارها هم صورت نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه کسی که نان و نمک انقلاب خورده نباید این گونه حرف بزند و مشکلات کشور را نبیند، عنوان کرد: با توجه به ترورها و هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های دشمن اگر انقلاب هیچ دستاوردی جز بقا انقلاب و به شکست کشاندن دشمن هم در جنگ هشت ساله و هم جنگ اقتصادی نداشته باشد، خود دستاورد بزرگی است.

حسینی افزود: احیا اسلام و پیشرفت فرهنگ تشیع و مذهب اهل بیت در دنیا، آزادی سیاسی و انتخابات و مردم سالاری دینی و مسئله خدمات رسانی در ابعاد مختلف کارهای بزرگی صورت گرفته که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: روز ۲۲ بهمن به هر صورتی که ممکن است اگر راهپیمایی بود و یا رژه خودرویی و موتوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شرکت کرده و وفاداری خود به نظام اعلام و به دشمنان تودهنی می زنیم.

وی در پایان ضمن تسلیت به یکی از خانواده‌های دیری که اعضای بدن فرزندشان را اهدا کرده بودند، بخاطر این ایثار ماندگار از آنان تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر